vastergotland.blogg.se

"The road to new district floorball adventures"

Klara , Hanna och Clara tycker och tänker till om distriktslaget F17

Publicerad 2014-12-22 16:01:00 i Allmänt,

Tre spelare tänker till om distriktslaget F17 2014-2015

 

De tre (3) spelarna Clara Borgare, Fristad GOIF, Klara Loneberg, IBK Lockerud Mariestad samt Hanna Johansson, Tranemo IBK, tänker och tycker till lite kring distriktslaget F17 2014-2015.

 

Snart dags för nytt år , anno 2015, och distriktslags-SM i Linköping.

Hur går era tankar kring detta?

 

Clara Borgare

-Att få åka på SM i januari är något som jag ser fram emot i massor. Och jag tror inte man kan få en bättre start på det nya året som kommer.

Är så himla taggad!

 

Klara Loneberg

-Är riktigt taggad och tycker det skall bli väldigt kul att representera vårt distrikt Västergötland uppe i SM i Linköping i januari.

Vi har en väldigt svår grupp med bara bra distrikt i och är säkert tippade att komma sist eller 4:a i gruppen, men tror vi kan åka dit och skrälla.

 

Hanna Johansson

-Jag ser väldigt mycket fram emot att få åka med på SM och få spela med och mot alla duktiga spelare i min egen ålder från hela landet.

Vi i Västergötland har en bra trupp så det ska bli kul att möta andra duktiga distrikt och se vart vi står någonstans.

 

Clara Borgare, Fristad GOIF Dam, ser fram emot SM i Linköping och är väldigt taggad inför uppgiften! 

 

 

Årets ledarstab består utav Lars Ahlström, Arne Öhrström och nyligen intagna Micael Svensson.

Hur skulle ni beskriva dessa ledare och vad tillför dem i gruppen?

 

Clara Borgare

-Först är det den alltid lika glada Lars, vilken håller koll på allt det mesta runt laget som tider, platser, boende, mat med mera. Han är den som styr upp allt så att allt verkligen fungerar.

Arne flikar alltid in med något tänkvärt och roligt, eller bara något dåligt skämt, och får allesammans att bli extra taggade och glada.

Coach Micael är nog den som kan innebandy bäst och som verkar vägra släppa sin whiteboard. Han ritar nya saker och lagrar oss med taktik hela tiden.

 

Klara Loneberg

-Tycker ledargruppen är jättebra. Jag har haft Larsa sedan jag var med i F15 och han är väldigt bra. Jag har inte haft Micael eller Arne tidigare men de är också väldigt duktiga ledare och har massor utav goda innebandyidéer.

 

 

Hanna Johansson

-Larsa är den som har koll på allt som ingen annan har koll på och är duktig på att se alla spelare. Han kan dock inte låta bli att dra sina dåliga skämt tyvärr (hahahaha).

Arne tillför ett lugn i gruppen så vi alla känner oss trygga och mår bra. Han lättar också upp stämningen när det ibland är som tuffast.

Micael skulle jag kalla det taktiska geniet som delar med sig av sina taktiska kunskaper i gruppen och försöker lära oss massa nya saker.

 

 

Hur beskriver ni årets distriktslagstrupp 2014-2015 flickor 17?

 

Clara Borgare

-Vi har tyvärr inte hunnit träffas så många gånger som vi hade behövt. Men vi får göra det bästa utav situationen.

Tycker att alla tjejer är grymma, både på och utanför planen. Gänget är riktigt duktiga och alla har något att tillföra i denna grupp.

Tror vi kan överraska i SM och att vi kan få se fina insatser från alla möjliga håll.

 

Klara Loneberg

-Årets trupp är en väldigt bra grupp av riktigt duktiga spelare. Alla håller en väldigt hög nivå och jag tror att det kommer bli kul och gå bra för oss.

 

Hanna Johansson

-Det är en riktigt härlig grupp både på och utanför planen och massor utav goa personligheter.

Sammanhållningen är jättebra vilket är viktigt om vi ska lyckas i ett SM.

 

 

 Hanna Johansson, Tranemo IBK, är en riktig kämpe som avskyr att förlora.

 

 

Beskriv er själva som spelare och varför du tror att du är uttagen i årets distriktslagstrupp?

 

Clara Borgare

-Jag skulle beskriva mig som en stabil back som läser spelet bra och som snackar mycket på planen (Kanske lite mycket utanför planen också ibland).

Vågar hänga med upp i anfallszon och så tror jag att jag tillför mycket energi då jag älskar att peppa och pusha andra spelare. Har också en riktigt stark krigarsjäl på planen.

 

Klara Loneberg

-Är en forward som springer mycket och så räds jag inte för att ta avslut. Tror också att jag är uttagen i laget eftersom jag aldrig ger upp och att jag alltid kämpar så mycket jag kan.

 

Hanna Johansson

-Jag är en slitvarg som aldrig ger upp och har en väldigt bra inställning till allt vi gör. Tror också jag bidrar med min energi och vilja och vägran att aldrig vilja förlora.

 

 

 Klara Loneberg en fartfylld  och skottvillig spelare som springer och löper massor på innebandyplanen.
 

 

 

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2014-12-25 15:46:29

Kommer det fler intervjuer?
Bra att ni har en blogg så man kan följa er, kul.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Distriktslaget F17 Västergötland

"Distriktslaget F17 mot nya äventyr & utvecklingsmöjligheter"

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela