vastergotland.blogg.se

"The road to new district floorball adventures"

Nedräkningen har startat: Lisa, Sara & Alicia är laddade

Publicerad 2015-01-02 15:40:00 i Allmänt,

Nu är det snart dags att kliva på bussen, Carlsteins Buss, och bege sig mot första matchen i SM i Linköping 2015.

Tufft motstånd väntar i form av Skåne.

 

Spelarna Lisa Öhrström, Fristad GOIF, Alicia Zälle från Fagerhult Habo IB samt Sara Mörk från IBK Lockerud Mariestad bjuder oss på några sista tankar och funderingar samt svarar på lite frågor innan det är dags för tjejerna att dra på sig matchstället och kliva in i SM 2015, Linköping.

 

Det är snart dags att kliva in på allvar i SM 2015, hur är era känslor just nu?

 

Lisa Öhrström:

-Det känns faktiskt i hela kroppen att SM startat och matcherna närmar sig. Jag är nervös men givetvis också sjukt laddad! Även om det kommer bli tuffa matcher i SM så har jag en bra känsla i kroppen.

 

Sara Mörk:

- Har en riktigt bra känsla faktiskt, även om jag samtidigt är lite nervös.  Alla tjejer är rejält taggade inför uppgiften och vill visa vad de går för. Klart att det blir tufft med tanke på gruppen vi spelar i men vi ska verkligen göra allt för att försöka vinna varje match.

 

Alicia Zälle:

-Min känsla är väldigt bra och jag är förväntansfull. Det ska bli jättekul att få representera Västergötland i distrikts-SM och jag tror det blir en spännande helg i Linköping.

 

 

Alicia Zälle, Fagerhult Habo IB, forward i distriktslaget Västergötland 2015.
Får hon sätta något mål mot Skåne i dagens match? 

 

 

Som sista förberedelser genomförde ni ett träningsläger i Mariestad 27/12-28/12, hur tyckte ni att lägret var och fanns det några specifika saker som du tyckte var extra bra?

 

Lisa Öhrström:

-Det kändes som att träningslägret gav oss väldigt mycket, kändes som att vi på riktigt fick chansen att spela och träna ihop oss lite mer.

Speciellt tyckte jag att det var extra kul att det gick så bra mot Örebro Läns distriktslag (seger med 9-1 i matchen) samt att vi genomförde den matchen på ett perfekt sätt som ett lag och vann den tillsammans.

 

Sara Mörk:

- För att ha tränat ihop så lite som vi gjort så fungerade formationerna riktigt bra under lägret tyckte jag. Försvarsspelet fungerade också väldigt bra under lägret och det kommer vi ha stor nytta utav under SM tror jag.

Vi genomförde massor utav bra saker under lägret och även om det ibland var lite tunga ben så tycker jag att hela lägret var riktigt bra.

 

Alicia Zälle:

-Var riktigt kul att få träffa alla tjejer igen och spela ihop sig på allvar.

Riktigt bra träningar var det under lägret som innehöll bra övningar och extra saker som vi kan ha nytta av på SM.

 

 

 

Hur skulle du beskriva årets SM trupp och gruppen i sin helhet?

 

Lisa Öhrström:

-Tycker att årets upplaga består utav ett gäng spelskickliga tjejer med fysisk styrka och underbar vilja.

Vet att alla kommer att ge allt i Linköping och tillsammans ska vi visa vilka bra innebandyspelare vi faktiskt är!

  

Sara Mörk:

-Jag ska vara ärlig och säga att jag aldrig trivts så bra i detta lag som jag gör just nu. Tjejerna är fantastiska och alla är sådana krigare. Det är alltid laget före jaget för alla och det ger oss en härlig stämning.

En grym blandning är det med bland annat de killtokiga tjejerna Zälle, Adolfsson och Borgare, Fristagänget som alltid har svårt att passa tiderna, Stenberg och Lövqvist som alltid är hungriga, pajasarna som alltid är glada i Blixt och Jansson med flera. Helt enkelt en helt underbar mix.

Vi får heller inte glömma våra fantastiska tränare som fått ihop denna grupp och som gör allt för att laget skall utvecklas och ser till att vi har det bra.

 

Alicia Zälle:

-Även om vi i år är ett väldigt ungt lag med många spelare födda 1998 och 1999 i så tror jag att vi faktiskt kan överraska med bra resultat.

Ett lag med massor utav vassa spelare med hög vilja.

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Distriktslaget F17 Västergötland

"Distriktslaget F17 mot nya äventyr & utvecklingsmöjligheter"

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela